sista dagen på året, nyårskrönika

31 december, 2009 börjar komma till sitt slut. Här har ni mitt år :)
.
januari
.
Januari började med fem härliga dagar uppe i sthlm, trevligt värre. Sen känns det inte som om så mycket hände, skolan var iaf jobbig, det minns jag.
.
februari
.
åkte upp till härnösand och hälsade på jossis :D fick än en gång bevisat att vänner inte växer på träd. minns inte så mycket av februari heller.
.
mars
.
stina fyllde år, vi införde ny födelsedagstradition som går ut på att födelsedagsbarnet måste göra exakt som det blir tillsagt under en hel dag. pinsamma situationer ja.
.
april
.
både annelie och emma fyllde år. dock emma på en lördag och släktkalas satte stopp för våra planer. annelie fick dock dansa på franskalärarens bord till toner av takida. det var även valborg, som firades med fina tjejer hos m.
.
maj
.
sm var den största framgången i maj, vann ju :D. vårt nya liv började. bodde hos annelie en vecka med fem, minns det fortfarande som igår. minnet sviktar men det borde ha varit rock i dalen och öadagarna här också? ojoj. mycket bra iallafall.
.
juni
.
sorgligaste månaden, men ändå den bästa. lärarmiddag, minne för livet. efterfest och hallands väderö dagen efter, tröttheten var slående säger jag bara. skolavslutning, tårar. avslutningsfest, glädje. + en massa galenskaper, men man lever bara en gång. slutet av juni skövde med fotbollsflickor. otroligt roligt. jag lämnade grundskolan bakom mig.
.
juli
.
när jag tänker på juli minns jag alla sommarnätter. vi levde som om det inte fanns någon morgondag. jag gillade det levnadssättet. många fester, mycket galenskaper men det är precis så det ska vara. helsingborgsfestivalen var något alldeles speciellt, fis frågade efter knutan (födelsedag, haha). badade nästan varje dag och träffade fem hela tiden.
.
augusti
.
augusti var kärlek. dock även slutet på detta underbara sommarlov, men början på något nytt. jag och annelie letade efter klämmor på ett trädäck. jag gick in som en nervös 16åring på Jensen i helsingborg och undrade vad jag egentligen gett mig in på. blev en annorlunda erfarenhet rikare.
.
september
.
'better have loved and lost than not have loved at all' september var nystart. skolan gick toppen och det var riktigt sensommarväder. levde nog fortfarande i ett sommarrus. syster fyllde 18!
.
oktober
.
i oktober blev även jag stor. firade födelsedagen i växjö med bästa i stinas lägenhet. slet i skolan, började känna mig mer hemma. vad gjorde jag mer i oktober? även fast det var nyligen kommer jag inte ihåg.
.
november
.
november var grått. gick nog in i någon höstdepression. skolan och allt annat ansvar tyngde mig. kände mig som en dålig människa och en dålig vän. var mest ledsen hela tiden. minns inget annat från november.
.
december
.
i och med decembers inträde försvann novemberdepressionen. skrev nationella i skolan, gick mycket bra. fick mina första gymnasiebetyg, mycket bra där med. jobbade som en tok hela december, bra för plånboken. köpte dyra julklappar, sämre för plånboken. firade jul. umgicks med bästa fem. funderade mycket. kom fram till att 2009 var bäst.
.
ja, det var mitt år i ord. 2009 har varit ett makalöst bra år :D nu önskar jag er alla ett GOTT NYTT ÅR och hoppas på att 2010 blir lika bra.

Kommentarer
Postat av: emii

2009 va helt klart de bästa året nånsinn!!!!!

Älskar dej obeskrivligt skogi <3 <3

2009-12-31 @ 10:49:42
URL: http://liteavemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0